پاورپوینت فصل دوم کتاب راهنمایی و مشاوره کودک (خصوصیات کودکان) نوشته عبدالله شفیع آبادی

دسته بندي : کتاب » روانشناسی و روانپزشکی
پاورپوینت فصل دوم کتاب راهنمایی و مشاوره کودک (خصوصیات کودکان) نوشته عبدالله شفیع آبادی در قالب pptx و در حجم 32 اسلاید:

بخشی از متن:
برای کار کردن با کودکان آشنایی با خصوصیات آنان ضرورت دارد، زیرا بدون شناخت خصوصیات کودکان کار کردن با آنان غیر ممکن است. دوران کودکی که تولد تا حدود دوازده سالگی را در بر می گیرد به سه دوره شیرخوارگی، پیش دبستانی و دبستانی تقسیم می شود. در این فصل خصوصیات بهنجار رشد کودکان در ابعاد جسمانی، ذهنی، روانی، اجتماعی و اخلاقی به اختصار بررسی می شود تا مشاوران ضمن آشنایی با آنها بتوانند موارد استثنایی و غیر عادی را تشخیص دهند و به طور مناسب در صدد رفع مشکلات برآیند.

الف- خصوصیات دوره شیرخوارگی
دوره شیرخوارگی از تولد تا دو سالگی را شامل می شود. در لحظه تولد وابستگی فیزیولوژیک نوزاد به مادر پایان می یابد و به تدریج زندگی مستقل او آغاز می شود. نوزاد پس از تولد برای ادامه زندگی باید بتواند برخی از نیازهایش از جمله تنفس، تنظیم حرارت بدن، خواب و استراحت، دفع مواد زائد و تغذیه را به طور مستقل برآورده سازد. تغییرات دو سال اول زندگی در ابعاد جسمانی، ذهنی، روانی اجتماعی و اخلاقی کودک را برای انجام دادن اعمال روزانه اش آماده می سازد. در اینجا رشد کودک را در این دوره در ابعاد مختلف به اختصار بررسی می کنیم.

دسته بندی: کتاب » روانشناسی و روانپزشکی

تعداد مشاهده: 570 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.rar

فرمت فایل اصلی: pptx - پاورپوینت - قابل ویرایش

تعداد صفحات: 32

حجم فایل:167 کیلوبایت

 قیمت: 40,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل پشتیبانی 24 ساعته : 09909994252