پاورپوینت فصل هشتم کتاب مشاوره و روان‌ درمانی با کودکان و نوجوانان (درمان عقلانی هیجانی رفتاری)

دسته بندي : کتاب » روانشناسی و روانپزشکی
پاورپوینت فصل هشتم کتاب مشاوره و روان‌ درمانی با کودکان و نوجوانان (درمان عقلانی هیجانی رفتاری) نظریه ها و کاربردهای عملی در مدارس و مراکز درمانی نوشته تامپسون پروت و داگلاس براون در قالب pptx و در حجم 78 اسلاید:

بخشی از متن:
از نخسیتین روان درمانی های شناختی-رفتاری که توسط آلبرت الیس ابداع شد. REBT درمان شناختی فعال، مستقیم، روانی-آموزشی، فلسفی و چندوجهی است. فعال است چون توصیه می کند درمانگران زود مداخله نمایند. رهنمودی است چون فرض می کند شناخت موجب اختلال می گردد. روانی - آموزشی است چون تأکید می کند که مهارت های شناسایی نقادی و جایگزین سازی باورهای ناکارآمد را می توان به افراد آموزش داد. فلسفی است چون دیدگاه های خاصی درباره معرفت شناسی اتخاذ کرده است. چند وجهی است چون تصدیق می کند که انسان ها به طرق گوناگون و متعدد، فکر، احساس و عمل می کنند. هم چنین استفاده از فنون شناختی، هیجانی، تصویر سازی ذهنی، رفتاری و سیستمی را توصیه می کند.
مشخصه REBT تأکیدی است که بر آموزش قالب ABC اختلال هیجانی به افراد می گذارد. آنها در اثر این آموزش قادر می شوند رویدادهای فعال ساز، باورهایشان درباره آن رویدادها و پیامدهای منتج از آنها را بشناسند. REBT به افراد یاد می دهد که پیامدهای هیجانی و رفتاری آشفته از باورهای غیر عقلانی ناشی می گردند تا از رویدادهای فعال ساز. REBT می کوشد اختلال هیجانی افراد را تسکین دهد، بدین منظور به آنها کمک می کند (الف) باورهای غیر عقلانیشان را بشناسند، (ب) غیر انطباقی بودن آن باورهای غیر عقلانی را قبول کنند و (پ) باورهای انطباقی تر را جایگزین آن شناخت های ناکارآمد سازند.

دسته بندی: کتاب » روانشناسی و روانپزشکی

تعداد مشاهده: 468 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.rar

فرمت فایل اصلی: pptx - پاورپوینت - قابل ویرایش

تعداد صفحات: 78

حجم فایل:262 کیلوبایت

 قیمت: 40,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل پشتیبانی 24 ساعته : 09909994252