پاورپوینت فصل هجدهم کتاب راهنمایی و مشاوره شغلی و نظریه های انتخاب شغل (مشاوره شغلی سالمندی)

دسته بندي : کتاب » روانشناسی و روانپزشکی
پاورپوینت فصل هجدهم کتاب راهنمایی و مشاوره شغلی و نظریه های انتخاب شغل (مشاوره شغلی سالمندی و بازنشستگی) نوشته عبدالله شفیع آبادی در قالب pptx و در حجم 17 اسلاید: 

بخشی از متن: 
تعریف بازنشستگی 
بازنشستگی یعنی رسیدن شاغل به سن و شرایطی که طی آن توان کار کردن او کاهش می یابد و نیروی کافی برای ادامه فعالیت های شغلی را ندارد. سن بازنشستگی در جوامع مختلف با توجه به شرایط اقتصادی-اجتماعی متفاوت است و از ۵۵ تا ۷۰ سالگی تغییر می کند. با توجه به تعریف سازمان بازنشستگی کشور، بازنشستگی عبارت است از خاتمه یافتن حالت اشتغال کارمند رسمی دولت با داشتن شرایط خاص سنی و سنوات معین کاری براساس قانون که پس از آن فرد بطور مادام العمر حقوق بازنشستگی دریافت می کند. 
در این برهه از زندگی افراد می توانند در خانه بمانند و به ورزش و مطالعه یا مسافرت بپردازند یا کاری را که مورد علاقه شان است برای کسب درآمد انجام دهند. واکنش بازنشستگان به این دوره متفاوت است. بعضی شاد و خوشحالند و برخی دیگر نگران و ناراحت هستند. برای عده ای آینده همراه با فرصت های فراوان است و برای گروهی آینده مملو از بی ثباتی و ناامنی است. توجه به وضعیت روانی و جسمانی بازنشستگان یکی از موارد ضروری و حائز اهمیت در راهنمایی و مشاوره سالمندی و بازنشستگی به حساب می آید. 

دسته بندی: کتاب » روانشناسی و روانپزشکی

تعداد مشاهده: 1119 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.rar

فرمت فایل اصلی: pptx - پاورپوینت - قابل ویرایش

تعداد صفحات: 17

حجم فایل:615 کیلوبایت

 قیمت: 40,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل پشتیبانی 24 ساعته : 09909994252